Jeg kunne latt være å si noe, men…

Jeg har lyst å si en ting som har plaget meg noen dager. For meg er det viktig å være ærlig når jeg vet at jeg gjør feil. Jeg føler nemlig at jeg selv gikk imot min egen moral og forhåndsdømte siktede Tom Hagen. Jeg hadde mine tanker om en sak jeg har fulgt i nyhetsbilde og det er klart man kan ha sine tanker om en sak. Men man skal jo ikke dømme verken mennesker eller sak uten at man vet sikkert hva man snakker om. Jeg visste ikke helt sikkert hva jeg snakket om så derfor har jeg i dag slettet et innlegg jeg skrev for noen dager siden der jeg følte at jeg forhåndsdømte han.

 

Jeg kjente at det plaget meg at det lå ute, det plaget meg at jeg i det hele tatt skrev om det. Når jeg deler det meste jeg tenker på med dere som leser min blogg så hender det at ordene bare kommer på løpende bånd uten filter. Jeg fikk et par kommentarer ang innlegget av mine nære som jeg faktisk var helt enig i. Ord som allerede hadde surret i hodet mitt siden jeg publiserte. Det var konstruktiv kritikk og jeg satte pris på å få bekreftet det jeg selv var usikker på. Så jeg valgte å slette det for å få det bort fra hodet mitt. Han er siktet, men ikke dømt i saken, og for alt vi vet så er han faktisk uskyldig.

 

Å dømme andre definerer ikke dem, det definerer deg! 

 

Jeg har ihvertfall IKKE noen grunn til å si noe og mine egne tanker ang saken skal jeg fra nå av holde for meg selv. Jeg kunne slettet innlegget stille, latt være å si noe, men jeg kan også innrømme mine feil. Som blogger så hender det at man legger ut innlegg som man ikke kjenner er helt ok. De aller aller fleste lar jeg bare bli værende, da det evt omhandler bare meg. Jeg har tidligere slettet ett innlegg (en kladd) da jeg trykte publiser isteden for å trykke forhåndsvis. Ellers har jeg alltid tenkt meg godt om før jeg legger ut noe jeg er usikker på.

 

Jeg liker ikke at vi mennesker dømmer andre, jeg liker ikke at man snakker ned personer. På denne måten viser jeg ovenfor meg selv at jeg bare er et menneske som innimellom slaga “driter” meg ut og går imot mine egne ord. Men jeg vet at det er ikke slik det skal være, jeg skal ikke si en ting så gjør jeg rett og slett motsatt. Det er ikke greit! Og jeg håper ikke at det skjer igjen. Det er lett å bli litt overengasjert og det ble jeg den dagen.

Vi gjør alle feil innimellom, fordi vi er bare mennesker.

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

2 kommentarer
    1. Min erfaring, er at det er særs viktig hele tiden å være seg bevisst at all den informasjonen vi mottar, er i større eller mindre grad vinklet i en bestemt retning i den hensikt å få mottagerne til å innta et bestemt synspunkt. Et område hvor dette gjøres i stor skala, er der hvor mistenkte offentliggjøres i høyprofilerte krimsaker. Slik info blir aldri presentert på nøytralt, objektivt vis. Slike nyheter gis så langt ifra ikke kun ut i fra et informasjonsøyemed, men pressedekningen er i realiteten en forhåndsprosedering av saken så til de grader! Slike nyheter, vinkles uten unntak i den hensikt å ‘styre’ opinionen til å anta vedkommende for skyldig. – Bare tenk tilbake på slikt som Orderudsaken (hvor jeg er hellig overbevist står for det by far mest graverende justismordet her til lands, sammen med Liland & Fritz Moen), og hvor ekstremt pressen vinklet infoen for at de skulle fremstå som skyldig..
      Men dette skjer slettes ikke bare i krimsaker. Måten infoen vedrørende coronapandemien er blitt presentert, er virkelig graverende i så måte gjennom krigstyper som hyler at dommedag er nær..
      For mitt vedkommende, har det lønt seg alltid å ta for meg hva det faktisk gis av info her, objektivt sett, og eventuelt se dette i sammenheng med andre fakta i den aktuelle saken før jeg gjør meg opp en mening 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg