Jeg vil, men har ikke helt fått det til…

I dag har det blitt en veldig seint frokost, men sånn er det bare noen dager. Det ble vel heller det man kan kalle en sein lunsj. Jeg har tenkt mye i det siste på at jeg har lyst å spise sunt, lage sunne retter og kose meg likevel. Jeg syns det er så vanskelig, så da trengte jeg eksperthjelp fra ei som virkelig kan dette med mat. Hun har prøvd seg frem, erfart og lært seg masse av dette med sunt kosthold. Vi hadde en 3 timer lang telefonsamtale hvor vi snakket om alt mellom himmel og jord til slutt. KJEMPEKOSELIG, og det føltes som om jeg egentlig hadde snakket med henne mange ganger før. Sunnihjerte.no har så mye fristende retter som du kan se på hennes instagram og/eller blogg.

Å legge om livsstilen er noe jeg syns er skikkelig krevende og derfor har jeg forsøkt på det 1000 ganger før. For jeg vet hva som er viktig å få i seg, men jeg vet ikke helt hva som faktisk er sunt eller ikke. Sunnihjerte snakker av erfaring, hun har virkelig satt seg inn i dette med sunn mat. Det er for eksempel så utrolig mye som inneholder sukker som jeg ikke vet, og det er så mye som er sunt som jeg trodde ikke var det.

Å høre på noen som ikke har lært seg dette gjennom skolebøker, men av egen innsats er så fascinerende. Det er så mye lettere å høre etter for meg da. For det er gjennom erfaring man lærer best spør du meg. Men så har vi meg da, som aldri syns det passer å legge om denne livsstilen helt. Nå er det jul snart, er det nødvendig å begynne nå før jul med dette da tenker jeg. Men som hun sier “begynn en plass, erstatt en ting med en sunnere ting”. Og akkurat det har hun jo så himla rett i. Så det skal jeg gjøre.

Bruk sunt smør i stedet for ikke sunt smør

Ja nettopp. Jeg trodde alt smør var usunt, jeg trodde smør var nei nei om man vil være sunn. Men der allerede tok jeg feil. Det er nok veldig lite som skal til og det aller viktigste er jo at man må være villig til å ofre noe i bytte med annet. Og det er jeg jo, det må jeg være for å starte en eller annen plass. Det er viktig for hele familien å være sunn i kropp og sjel og derfor tenker jeg på dette. Jeg skal ikke skryte på meg at fra dette sekund så spiser vi bare sunt, men første steg til endring er gjort og det er bedre enn noe annet.Ute etter inspirasjon, besøk henne da vel 😊
gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg