Jeg ville kjenne litt på følelsen det ga

I dag så bestemt jeg meg for å sminke meg litt, men når jeg satte i gang så fant jeg ut at jeg skulle sminke halve ansiktet bare for å se og kjenne på forskjellen. En ting er sikkert å det er at sminke har makt, den følelsen det gir å bli litt freshere er ganske god. Tanken min bak det hele var at jeg ville føle litt på hvilken innvirkning sminke har på meg. Og en ting jeg ikke kan stikke under en stol er at jeg følte meg mer vel med enn uten. Spesielt i dag når det var en side av hver, da synes jo forskjellen så godt. Føler jeg meg litt meh en dag så vet jeg at det er det god hjelp i sminke.

 

Endte med å ta det av i stedet for å fullføre andre siden. Kun fordi jeg fant ut at det var liten vits i å beholde det på i dag. Hjemmedag i snøkaoset, så da endte jeg opp med å ta en ansiktsmaske i stedet og DET var så digg det.

 

Den viktigste lærepengen av det hele at man skal kunne føle seg bra nok uten også. Mye er positivt med make up, men jeg for min del er vant til å gå mer uten enn med. Det hadde det jo vært veldig synd om det hadde hatt en negativ innvirkning på meg til daglig med å være sminkefri. Det har det ikke og som vi alle vet godt så forandrer sminke utsiden, ikke innsiden. Jeg syns det er godt og det er moro å sminke meg innimellom spesielt om jeg skal noe annet enn å være hjemme. Men heldigvis så er jeg ikke daglig avhengig av det for å føle meg vel, helt uten sminke er helt greit for meg, men det er også dager med full make up.

Bare husk å vær glad i deg selv både med og uten sminke.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg bruker bare mascara og litt leppestift innimellom, så det blir ikke SÅ stor forskjell. Ikke kremer, foundation og øyenbrynsblyant. Men jeg ser jo også at jeg får litt mer åpne øyne og jeg liker det. Så har ofte mascara, men bare hjemme uten å treffe noen, eller bare kort i butikken, går helt greit uten 🙂 Ikke noe REDD for å gå uten. Men liker meg MED 🙂

    2. Her brukes det lite sminke, orker ikke styre med foundation og sånt, så blir stort sett bare øynene. Man får være som man er, tenker jeg. Men du var jo flott både med og uten sminke da!

    3. I en tid der en i typ 98% av tiden loffer rundt som en halvveis slusk i sliten jogge/pysjbukse og rett fra senga-looken domminerer både tryne & hår, så får jeg sporadiske anfall hvor jeg går til motsatt ytterpunkt med en oppstasing som jeg skulle på slottsball uten å skulle en dritt. Jeg er faktisk tilbøylig til å tro det er disse pyntekickene som redder meg fra å la meg hylle inn i bomsetilværelsen to the point of no return (haha)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg