Lenge siden sist, let’s go!

Advent, denne tiden er jo bare en oppvarming til julen og jeg liker denne perioden så godt.

Baking, åh det er så koselig å holde på med og jeg gleder meg til å sette i gang.

Coca Cola reklamen, det er liksom ikke jul uten denne traileren på tv.

Disney klassikere, dette må jeg bare få med meg, spesielt på julaften, det er viktig.

Emosjonell, julen er også det faktisk, fordi det er mange som har vonde dager i julen dessverre. Føler med dem

Familie, dette er jo en viktig del av julefeiringen.

Grinchen, hver jul, ingen over, ingen under.

Håndball, som jeg btw ser på akkurat nå, det er et must hvert eneste år.

Innekos, trives i eget hjem hele året, men i jula, ahhhhhh sier jeg bare.

Julestemning, dette finnes overalt, i butikken, på radioen, på tv, langs veier og på kjøpesenter. KOS!

Krans, det lages kranser og i år har jeg for første gang gjort det selv.

Luker, det åpnes kalendere, luke for luke hver dag.

Multekrem, dette spises HVERT år og jeg blir aldri lei.

Nøtter, det er alltid en skål med nøtter her i huset på denne tiden.

Olsenbanden, alle filmene vises og en jeg kjenner ser på dem hvert år.

Pinnekjøtt så klart, åh herlighet som jeg gleder meg og i år er vi sent ute faktisk med å nyte første måltid av det, så det må vi gjøre snart.

Quiz, på et eller flere tidspunkt drar vi frem spørsmålene, moro.

Røkelse, den aller første duften som gir julestemning.

Snø, foreløpig har vi jo snø og kaldt vær noe som hjelper på denne følelsen nå mot jul. Men, det skjer vel som det alltid gjør at selve julen blir grønn og våt.

Tenne lys, det tennes overalt, i stjerner, på bord, på benker og treet. Koselig.

Utskeielser, det er ikke noe å nekte for, i jula spiser man mer enn ellers og det er helt greit.

Vasking, det vaskes overalt, den såkalte julevasken. Jeg er i god gang med hele garderobe/soverom.

Wok, må prøve å presse inn noe sunt i jula.

X-mas enkelt og greit.

Ynglingsgenser, har’n glemt den tro. Lurer på når den kommer frem og i år har han jammen meg 2 stk. Jeg vet nemlig at når julegenser’n kommer på, så skal det mye til for at den går av igjen. KUN ved vask.

Zzzz slapper enda bedre av enn ellers i året, når stresset har lagt seg altså.

Æsj og æsj, juleakevitt er vondt.

Ønskelister skal sendes til julenissen.

Åh, den jula går så fort og det er så leit, jeg bare elsker denne tiden <3

Klarer du alle bokstavene? Sleng deg på da vel.

gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg