Livets gang er fascinerende og rar

Jeg vet at med årene så blir det man ser rundt seg litt mer tåkete, det man leser blir litt mer lignende svarte streker enn ord. I dag har jeg endelig vært på synsundersøkelse for å få riktig styrke til mine øyne. Jeg vet jo at synet bare har blitt dårligere og dårligere og nå er jeg jammen meg oppe i pluss 2,75 i styrke ved lesing. Det betyr veldig klart at mine butikkbriller må byttes ut i skikkelige briller slik at jeg får sett bra nok.

 

For å få med meg det som skjer rundt meg så må jeg ha 1,75 i styrke, så et liv uten briller eller linser er nå historie og jeg må venne meg til linsebruk hver dag. Kanskje det er på tide å innse det og ikke prøve for harde livet å klare og se ting med svakere briller. Har mange ganger både lest feil og ikke minst trodd en vare kostet mindre enn den faktisk gjorde.

 

LIVETS GANG ER FASCINERENDE OG RAR

 

Jeg kjøpte sko til Rune i bursdagsgave uten å ha med meg briller i fjor. Jeg ble så glad når jeg så det sto 699 for dem, for de hadde han ønsket seg en stund. Gikk til kassa, han slo de inn og pakket dem ned, så kom vi til betalinga da. “Da blir det 1699 da” Oooops, jeg så vel ikke det som var et 1 tall foran 699, ikke torde jeg si no heller så da ble det dem da. Det var ikke den verste forskjellen, det kunne vært verre, men likevel.

 

Den aller største forandringen fremover blir jo å legge meg til en vane med å få på meg linser på morgenen. Jeg har brukt det mange ganger før, men ikke daglig. Optikeren anbefalte det for å avlaste øynene, så da blir det sånn da. Nå skal vi bare kose oss resten av dagen med litt grilling og besøk. Vi må jo nyte siste uka til Rune med ferie før hverdagen er i gang for fullt.

 

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg