Lyst på no’ godt?

 

 

Nok en grå dag, men hva gjør vel det? Jeg skal jo likevel bare være inne, ei i “familien” skal gifte seg på lørdag, og gjett hvem som skal lage bryllupskaken.. Yes, me! Det blir en utfordring og det gleder jeg meg veldig til da jeg elsker utfordringer. 4 etg med et kult tema, jeg har aldri laget slik kake utseendemessig før, så det kan jeg sikkert tiiihiiii 😊

Sjokoladekremen jeg bruker er så utrolig god, så hvis dere skal lage en sjokoladekake en dag så anbefaler jeg denne. Den er lett å lage 😊Du starter med å ta 200 gram romtemperert melange, 500 gram melis og 2 ts vaniljesukker. Dette kjører du i kjøkkenmaskin til det er en hvit smidig krem.5-7minutter..Så er det 2 egg som du tar i et og et av gangen, kjør godt mellom hvert egg. Smelt 200 gram melkesjokolade som du har i helt til slutt, det er lurt å smelte sjokoladen før du begynner på steg 1. Jeg bruker denne også til oppsmøring av sjokoladekaker hvis den skal være trukket i fondant eller marsipan. Den stivner i kjøleskapet så jobben du gjør før den settes inn der er viktig hvis du skal ha den så rett som mulig. Så hvis du skal lage kake og trenger å lage en krem til som smaker meget godt, så anbefaler jeg denne. Og et lite tips, ta kaken ut av kjøleskapet et par timer før den skal nytes. Hard sjokoladekrem er ikke så godt ❤

Ønsker dere en fin dag..

-Lene- 🌹😘

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Den så helt nydelig ut 🙂 Hvor skal du ha den 4 etasjes kaken etter pyntet ferdig? Høyt kjøleskap? 😀 hi-hi. Spent på å se resultatet, det blir sikkert bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg