Med støvsuger’n mellom beina på’n

Phuuuu. Ryggen er bedre, da kan jeg male mer i ettermiddag, kjente at jeg fikk litt “panikk” i går for at den skulle fortsette å være slik den var. Og jeg var spent som på julaften når jeg skulle opp av senga i dag.  Men heldigvis så er den funksjonell og i verste fall så har jeg tid på søndag at den evt kan slå seg litt vrang. Ikke før det i hvert fall og krysser jo så klart fingra for at det ikke skjer i det hele tatt! Alt blir i dag uansett tatt i et rolig tempo, det er i hvert fall planen.

 

Jeg har en tendens til å skulle rydde samtidig som vi utfører noe her, det syns R er egentlig bare dumt. Han har nok litt rett at opprydding kan vi ta når vi pakker sammen for kvelden. På en annen side så er det greit å ta ting underveis, er det ikke? Som for eksempel hvis vi har sagd noe inne på terrassen, noe som skjer fra tid til annen og det er sagflis overalt. Da klarer jeg ikke å vente til vi er ferdige for dagen med å ta det opp.

 

Er du en som rydder underveis eller klarer du å la alt ligge til jobben er gjort ferdig? Dette gjelder jo flere steder enn på terrassen, men sånn generelt under oppussing mener jeg.

 

Vi har det heldigvis slik begge to at vi rydder helt opp hver eneste kveld her selv om at vi skal fortsette med samme ting når vi står opp igjen. Det er bare jeg som liker og rydde underveis også. Det er noe med den følelsen av å ha det ryddig oppi rotet som er så god. Jeg går ikke med støvsuger’n mellom beina på’n når han sager altså (kunne sikkert gjort det), men tar det når arbeidsstasjonen står ubrukt.

 

Nå er jeg ferdig med det jeg hadde å gjøre inne for nå, så da får jeg slenge på meg arbeidstøy og komme meg ut å sjekke om det er rotete eller ryddig! Neida, jeg skal i gang å hjelpe til å jobbe ute jeg også. Håper du har en fin siste ukedag og ser frem til en helg fylt av sol og glede. Ser ut som om at vi er heldige og slipper å tenke på at det blir regn på en stund, håper det for deg også. Jeg tror jammen meg jeg skal sprette flaska mi en gang etterpå også hvis lysten på det fortsetter utover dagen.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

10 kommentarer
    1. For min del, må jeg ærlig innrømme å være ‘in awe’ over at dere er vandrende bevis på at det faktisk er menneskelig mulig for et par å samarbeide tilsynelatende uten at det i det hele tatt har funnet sted et aldri så lite drapsforsøk engang! Her på berget, er vi nemlig ikke i stand til å bære en kjøkkenstol sammen engang uten å føre verden til randen av tredje verdenskrig *haha*

      1. Haha du er så ekstremt god til å ordlegge deg 👏🏻 ja jeg tror nesten vi er det, vi har pusset opp et eller annet i snart 8 år og har tilgode å bli uvenner underveis. Hvis vi hadde hatt lyst så skulle vi nok klart det, men vi er flinkere til å bite i oss småirritasjoner og fokusere på et godt samarbeid. Phuuu, godt man trenger bare en person til å bære kjøkkenstolen da 🥰🤞

        1. For meg, er dette faktisk en prestasjon.. *hehe*
          Dessuten.. – Hører jeg antydninger til at dere har klart/vil være i stand til å foreta en flyttesjau (hvor dere virker på samme tid og i fellesskap) uten at det oppstår så mye som tilløp til voldsfantasier underveis??
          Om så er, så nominerer jeg dere seriøst til Nobels fredspris.. <3

          1. Vel, en flyttesjau har vi krysset av på listen og den gikk knirkefritt 😂 Hittils i livet vårt sammen, så tror jeg vi kunne mottatt fredspris for å samarbeide ihvertfall. Men, vi som alle andre blir irriterte på hverandre 🤪 Vi har bare bestemt oss for å snakke det ut isteden for å kjefte det ut 🙏🙏🙏 Ingen voldsfantasier her hos oss som jeg vet om. Men det er ikke alle fantasier det snakkes om 😳 Så det kan jo hende det har oppstått en «jeg kunne tenkt meg å slått deg med hammer’n» fra Runes side 😂😂😂

    2. Håper du fikk en fin kveld. Så flinke dere er å jobbe. Godt spørsmål om det er best å rydde underveis eller etterpå. Det kommer nok litt ann på.. klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg