Media går over streken.. SYNS JEG!

Er man journalist og jobber i en av landets største aviser så skjønner jeg at man skal få ut både de nyeste nyheter og bilder kjapt. Men tenker man noen gang over HVA slags bilder man slenger ut på forsiden eller er det BARE klikk de er ute etter. Greit nok at media dekker denne krigen og gir ut sikkert mer informasjon enn nødvendig. Men, de som alle andre som driver i sosiale medier VET at det er mange sårbare mennesker som barn feks som får med seg det som legges ut. Så hvorfor i helvete skal de legge ut groteske bilder av drepte menn?

 

Hvem ønsker å se det egentlig? For hvis man følger med på VG så har man liksom ikke et annet valg enn å se det! 

 

Blodige bilder, groteske bilder. De fleste av oss voksne har sett en drept mann før i media/film eller i virkeligheten, men det er viktig å skåne barn fra det. ” Ikke la nyhetene stå på for barn så lenge det ikke er en voksen i nærheten”, oppfordres det til. Og nei, man gjør ikke det, man prøver å forklare så godt det lar seg gjøre om hva som foregår om dagen. Men disse bildene, de kunne de vært foruten, for jeg er sikker på at det er såååå mange andre bilder man kunne valgt fra, men en blodig drept millitær.. WHY???

luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

10 kommentarer

Siste innlegg