Mitt hjerte gråter for dem ❤

«Hva kan jeg forvente meg når jeg kommer hjem fra skolen i dag? Vil mamma være full i dag også? Er hun sint? Finnes det mat i kjøleskapet? Kan hun hjelpe meg med lekser? Ser hun meg?»

Dette er tanker VELDIG mange barn har på daglig basis, og det er så utrolig urettferdig at noen lever under slike omstendigheter. Det kan gå mange år før det blir gjort noe med, HVIS det blir gjort noe med i det hele tatt.

Jeg blir så lei meg ved tanken, at det finnes foreldre som velger flaska før barna, at noen barn lever i frykt for at deres foreldre er fulle når de kommer hjem fra skolen. Jeg har sett det, jeg har vært med en venn hjem når han hadde slike tanker. Når han var redd for hva som ventet han hjemme.

Jeg har sett mammaen full og sint for ingenting, midt på dagen. Jeg har sett hva det gjør med et barn, og jeg glemmer det aldri. Det er rett og slett forferdelig!!

Jeg er så takknemlig for at jeg aldri har opplevd noe slikt i mitt hjem, for sårheten i et barns hjerte er større enn man kan tenke seg…  😥 Mitt hjerte gråter for dem.. INGEN fortjener slik barndom!

-Lene-

8 kommentarer
    1. Det der opplevde jeg i tenårene, og det er like ille for en ungdom som for mindre barn. Min mor…🙄 Jeg holder meg unna alkohol.
      Samtidig må jeg få lov å si at,da eksen forlot meg og barna, levde han livet og ble alkoholiker og pillemisbruker på no time. Så må man sende barn på samvær til slikt i dette landet…ikke tro barnevernet bryr seg. Samme skjedde en nabo. Barnevernet gir blanke i om barn må tilbringe helger med ruset forelder. I denne byen ihvertfall. Håper ikke det er likt over hele landet. Greit at de skal ha samvær, men overnatting bør ikke skje hos sånne.

      1. Uff da.. det var leit å høre…Det er så ille at det er slik.. og ja, det er like galt for alle barn og ungdom.. utrolig hvor lite barnevernet tar tak i slike ting.. men jeg tror også det er mange saker de ikke vet om en gang 😥

        1. Men her visste barnevernet om det, samme ang naboen.

          Men du vet, både naboen og jeg klarte det ..å få folk ut av barna våre på tross av omstendighetene. 😏 Tøffe kvinnfolk, begge to.
          Problemet er muligens at jeg mistet all respekt for barnevernet. Det blir ikke bedre når man leser de hjerteskjærende historiene om unge jenter som blir narkomane etter de er havnet på barnevernets institusjoner, og så dør ungene….

    2. Huff, sånt er ikke noe koselig 🙁 Jeg er så takknemlig for at jeg aldri har opplevd sånt, og jeg kunne ønske at ingen hadde trengt å ha det sånn. Det å komme hjem er noe som skal være godt å avslappende, man skal ikke gå å grue seg til å komme hjem. Huff sånt er hjertekjærende 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg