Mobbing er IKKE greit!

Dette foregår på arbeidsplassen, skolen, i fritiden, på nett og faktisk TIL OG MED i barnehager. Jeg har INGEN forståelse for at det er slik. At noen mennesker faktisk får seg til å si slemme ting, og være slemme mot andre. Jeg bare kan IKKE fatte og forstå det!! Mobbing er IKKE greit!

Ja, man tenker kanskje ting om andre, og det kan ingen stoppe folk fra å gjøre. Men å faktisk gå til det skrittet at man mobber andre for å være seg selv, være mennesker, være unike, er meg så uforståelig.

Man burde pr.idag være såpass opplyst at man VET at det er helt feil og at det faktisk kan ØDELEGGE et annet menneskes liv. Tenk på det, mennesker tar livet sitt fordi de ikke makter å leve lenger på grunn av dette. De takler ikke hverdagen fordi noen TROR det er tøft å mobbe!

Jeg opplevde å se dette på nært hold da jeg kjørte forbi en gjeng som drev og dyttet på en gutt. De kastet ranselen hans bortover, og lot ikke denne gutten få reise seg, dyttet han om og om igjen hver gang han forsøkte. En gutt som var mindre enn de andre (ikke at det har noe å si), men flere klassetrinn under. De var 7 stykker, han var 1!!! Jeg bråstoppet, gikk ut av bilen og bort til gjengen, briste eller bære tenkte jeg. Driter i det, dette skal JEG stoppe. For denne gangen i hvert fall.

«Hva faen er det dere driver med?» Skulle ikke mer til før de la på sprang. De vet så JÆKLA godt hva de driver med og at det er feil. Da begynte denne lille gutten å gråte, han forklarte meg etter hvert hvor han bodde og jeg kjørte han hjem. Fortalte mammaen hans hva som hadde skjedd, noe hun var klar over og hadde en sak på skolen ang dette allerede. Det er jo bra, men imellomtiden så måtte vel denne gutten oppleve dette mange mange ganger til. Det er så feil, og gjør meg så trist 😥

Stopp mobbing der du kan bidra, det er viktig!!! DEL GJERNE.

Ha en ellers fin dag. 🌷

*Lene*

4 kommentarer
    1. Det er SÅ bra at du gjorde det DU kunne i det du så med egne øyne som ikke var greit. Det er altfor mange som ikke bryr seg, – som bare går forbi, enten fordi de har det travelt eller de ikke gidder å bry seg. De kjenner ikke vedkommende, – eller kanskje de er redde? Uansett, – INGEN unnskyldning er god nok for ikke å involvere seg når man ser slik urettferdighet. Du gjør verden LITT bedre for hver gang du hjelper!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg