Nå er jeg litt sliten enkli!

Nå har jeg endelig fått satt meg ned litt, i dag har det virkelig gått i ett og NÅ er jeg litt sliten faktisk. De siste dagene så har vi pusset, pusset og atter pusset spisebordet. Det var lakkert med 3 lag bil lakk og fy søren det var vanskeligere enn vi trodde å få av. Men det gikk etter 4 dagers jobb og endelig var tiden inne for det jeg liker best. Finish’en!

 

Men, så skulle det ta tid også og litt feil ble det. Eller ikke feil i den forstand, men ikke helt som planlagt kan man si. For uansett om vi har pusset EKSTREMT godt så måtte vi avslutte ellers hadde bordet blitt mindre enn det i utgangspunktet var og det er ikke interessant. Etter mye vurderinger så ble det bestemt at vi skulle decovokse det.

 

Jeg må hvile på mine laurbær, sier mange, men det kan jeg ikke, for de stikker sånn tiihii. 

 

Decovoks hadde vi og jeg satte i gang, fargen er fin, men det la seg litt ekstra voks på steder hvor det kanskje var pusset litt mindre eller annerledes enn andre steder. Det ville jeg i utgangspunktet ikke at skulle skje, men jeg kan leve med det. Det ga en rustikk finish og ble ikke stygt ihvertfall. Litt justeringer må til i morgen så blir det bra!

 

I dag måtte jeg kjøpe hardvoks olje slik at det ble vaskbart etterpå. Det er tross alt et spisebord. Dette er en lang prosess og det blir ikke ferdig før lille julaften da det må ventes 24 timer etter påført decovoks før hardvoksen kan tas på, phuuu. Gleder meg til det er ferdig, da erre juleferie! Og da skal dere som ønsker det få se før og etter.

gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg