Nå må vi ikke bli hysteriske…

Dette utbruddet av coronaviruset er kommet til Norge, og vi som bor her blir litt hysteriske. Ja, dette er skummelt og jeg må jo si jeg kjenner litt på det, men de fleste som blir smittet av dette har enten vært i smittede områder eller i nærheten av en smittet person. Håper at de som faktisk har vært på reise tenker såpass fornuftig at de isolerer seg selv ved mistanke og/eller har vært sammen med folk som har vært i smittede land.

 

Det er jo en måte å begrense smitten på at man tar litt ansvar. Ellers så tror jeg bare man må leve som normalt, og ikke gå å være redd. Være flink med håndhygiene og ta forhåndsregler. Vi visste jo at dette skulle komme til Norge, så får vi bare håpe at Norge er såpass rustet at de får koll på dette og får isolert denne smitten. De fleste som blir angrepet av dette får milde symptomer, og veldig få i forhold til smittede dør.

 

Håper bare at dette ikke sprer seg rundt om i landet med vinden og at vi blir kvitt dette veldig fort, det er jo ikke akkurat så interessant å ha det i landet vårt. Også håper jeg for de smittede at de blir kvitt det fort. Viktigste er jo at vi som ikke har noe med mennesker som enten har vært i utsatte land eller med smittede å gjøre ikke bruker tid på å være redd for å ferdes som vanlig.

Ha en god natt ❤

honey-script-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

2 kommentarer
    1. Hysteriet er her. Jeg sjekket for moro skyld på nettbutikker. Utsolgt overalt for munnbind, og de mer beskyttende maskene 3M som bl.a. byggevarebutikker selger, er også utsolgt.
      Neida, jeg skulle ikke kjøpe munnbind, så det er helt ok. Jeg sjekket bare hysteriet. 😁 Jeg har liggende noen vanlige munnbind fra da vi fikk dem gratis sammen med Tamiflu. ( svineinfluensatiden).
      I krisetider er mennesket egoist. Alltid. Det skjer hver gang det er transportstreik også og folk begynner hamstre matvarer fra butikkene. Hadde de handlet som vanlig, ville det vært mer enn nok til alle.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg