Når bedøvelsen ikke virker..under en operasjon!!

 

Image by Engin_Akyurt on Pixabay

Jeg kjente det prikket som besatt i hendene mine, og det ga seg aldri. Oppsøkte derfor lege og fikk beskjed om at jeg hadde CTS-Carpal tunnel-syndrom. For å bli kvitt dette så trengte jeg operasjon av begge hendene. Siden jeg ikke har lyst på sovende, prikkende hender døgnet rundt så fikk jeg operasjons time ganske raskt og tenkte at jeg kunne ta venstre hånd først.

Dagen var her, og jeg dro på sykehuset klokken 09.00, denne operasjonen skulle ta mellom 8-10 minutter, og foregikk i lokal bedøvelse. Bedøvelse ble satt, og de satte i gang. Litt ekkelt å ligge våken og vite at han skar i meg, kjente jo bevegelsene, grøss. Han sa at det var ekstremt trangt der så det ville nok ta 25-30 minutter. Ok, jeg lå jo bare der så kjør på.

Plutselig så kjenner jeg en sånn EKSTREM smerte, kjente at skalpellen kuttet over et eller annet inni hånda, og refleksen min var at jeg dro til meg handa. Jeg HYLTE ut at han måtte bedøve mer. Han satte mer bedøvelse, og det gikk bra en liten stund, men så skriker jeg ut på nytt. FY F%&%¤!!!! Da holdte han på i knekken på håndleddet og jeg holdte på å besvime.

Jeg kjente også at han sydde, men beit tenna sammen og bare gledet meg til å bli ferdig. Etterpå fikk jeg en skikkelig unnskyldning og han sa at slikt skal ikke skje. Eh nei, DET skal det ikke! Siste han sa før jeg forsvant ut av operasjons salen var : «bare bestill en ny time i skranken til høyre hånd du, så sees vi snart igjen» WTF?? Vel, nå 2 år senere har jeg IKKE operert høyre hånd, og vet ikke om jeg tør det..selv om at jeg kjenner flere som har operert på samme plass og ikke kjent noe… men…GRØSS 😨

Ha en flott søndag 🌷

Klem

2 kommentarer
    1. Opplevde nesten det samme Lene. Jeg har operert høyre hånd….tror ikke jeg opererer venstre, iallefall ikke i lokalbedøvelse 😱.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg