Oi, så utrolig hyggelig av deg å si

Jeg har mange ganger før snakket om det å være mer positive enn negative til hverandre. Og heller la være å si noe hvis det er en ufin ting man tenker å si. Alt behøver ikke å bli sagt selv om at man tenker det, det kan såre mer enn du aner. Men å si en positiv ting og ikke bare tenke det kan gjøre en grå dag lys for mange. I dag så opplevde jeg nettopp det, helt ut av det blå sa noen noe positivt til meg og det var så utrolig hyggelig. I en ukes tid nå så har jeg følt at pulsen min har vært høyere enn normalt, så jeg kontaktet legen for å sjekke blodtrykk osv. Og når jeg skal til legen så blir jeg litt urolig, spesielt hvis jeg kjenner at noe ikke er som det skal. Legen var forsinket så jeg ble sittende på venteværelse i nesten 1 time(argh!!).

 

Jeg beundrer mennesker som henne som har selvtillit nok til å kunne fortelle en helt fremmed en slik ting og jeg kunne ikke vært mer enig enn med hennes foreldre for det er akkurat sånn det skal være. 

 

Sammen med meg der på en stol lenger unna satt det ei dame som jeg aldri har sett før og når jeg kikket bort på henne så smilte hun til meg. Det så i hvert fall slik ut under munnbindet så jeg smilte tilbake så klart. Så sa hun: “Unnskyld meg, men herlighet for noen utrolig pene øyne du har” Jeg hadde ikke forventet det og ble så overrasket og svarte: “Oi, så utrolig hyggelig av deg å si, det er ikke hver dag man hører sånt på en helt vanlig hverdag!”  Hun fortalt videre at hennes foreldre hadde alltid sagt til henne at hvis hun ikke kunne si noe positivt om noe eller noen så skulle hun holde kjeft. Men hvis hun hadde noe positivt å si så skulle hun ikke være redd for å bare si det. Og det var hun jammen ikke heller, det roet mine nerver før legebesøket å snakke med henne.

Jeg gikk ut fra legekontoret med et godt smil om munnen, et koselig kompliment fra en fremmed. Blodtrykk og puls var bra. Dagen kunne jo ikke bli bedre enn det.

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞
 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg