Oppskrift på de beste vanilje cupcake’sene!

Snart er det helg igjen og denne korte uka her har jammen meg flydd av sted. I dag sov jeg til over 9 og det var virkelig etterlengtet. Satte i gang med å lage noen bursdags cupcakes når jeg kom meg på høykant, altså disse vanilje cupcake’sene her er de beste som finnes. Deler oppskrift for dem som ønsker det.

250 g melange

4 dl sukker

Dette mikses sammen til en lys og luftig kremaktig konsistens

4 store egg

Ett og ett i røren

1 ts vanilje essens

6 dl hvetemel 

3 ts bakepulver

2 dl melk (1 dl kan byttes ut med matfløte)

Tørt og vått annenhver gang i. Begynn og avslutt med det tørre.

 

Dette er nok til 25 ish store cupcakes. Stekes i midten av ovnen på 175 g i 20-25 min. Veldig enkel prosess og de smaker fantastisk godt.  Ønsker du farge på selve deigen kan du farge den med matfarge.

 

Som topping bruker jeg denne kremen, oppskriften er fra Bjørn Ali.

500 gram romtemperert melange

750 gram melis

2 ss vaniljeekstrakt eller essens

50 gram philladelphia ost

Kjører dette på høy hastighet i kenwood’en i ca 6 min så tar jeg i osten, så nye 6 minutter. Denne kan også farges om man ønsker.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg