ORD HAR MAKT!

Livet har mange vendinger, det går opp og det går ned, man opplever sørgelige ting, skuffende ting og man opplever glede. Det er fascinerende på en måte hvordan livet egentlig er som havet, blikkstille, små bølger, dønninger og storm. En lite ord som gleder kan snu en grå dag til en dag på en hvit sky, et skuffende ord kan kjøre deg rett i gjørma. Det er en hårfin linje mellom glede og tristhet. Ord har makt rett og slett!  

 

Et ord som ofte spiller inn i om man enten sårer eller gleder er ordet men! Som for eksempel: Du får et spørsmål om hva du syns om noe noen har på seg, du syns det ser bra ut på denne personen, men du selv har ikke den stilen. Prøv da og hold det siste for deg selv. Ikke si : Det kledde du kjempebra, men det er ikke min stil. Da har du allerede sagt 6 ord for mye. Det holder lenge med: Det kledde du kjempebra, HVIS det er det du synes. Spørsmålet var ikke om dette var din stil eller ei. 

 

Jeg har opplevd det selv, jeg har blitt slått i bakken av små ord, jeg har også blitt løftet opp av små ord. Heldigvis mest av sistnevnte! Jeg syns at det er viktig å være ærlig, men også bruke ordene riktig. Jeg blir helt oppgitt over meninger i kommentarfelt, altså ikke fornuftige meninger, men meninger om andre menneskers utseende, gjøremål og utsagn. Det ligger ikke mye filter på veldig mange ord som blir slengt ut overalt.

 

luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

16 kommentarer
    1. Er så utrulig enig.. Det er sårt når man har opplevd den negative sida av de ordene, og kjent det på kroppen selv..
      Jeg prøver å være bevisst på å ikke gå i den fella sjøl, men at det skjer? Ja dessverre..
      Ha en flottersfin onsdag ❤️

    2. Mye sant i det du skriver, men.. eksemplet du bruker, hvor for eksempel du spør noen om hva vedkommende synes om det nye antrekket ditt.. vel, hvis jeg hadde sett deg i nytt antrekk så hadde jeg sagt det om jeg likte det og syntes det var kult. Hvis jeg ikke likte det hadde jeg holdt kjeft. Når du da spør meg, så svarer jeg som sant er: jeg liker det ikke, faktisk så synes jeg det er uff. Så mitt velmenende råd er, ikke fisk etter komplimenter, la de komme av seg selv 😜👍🏾

      1. Ja det er jo et helt ærlig svar og spør man så må man tåle svaret, forandret faktisk litt på innlegget da jeg så at poenget mitt kom frem litt feil. Det jeg mener er at man MÅ ikke ha den tilleggskommentaren som kommer etter men. Det beste er kanskje å ikke fiske etter komplimenter, men å få en mening er jo noe annet😍

    3. Jeg prøver å være bevisst på hvordan jeg bruker ord, men lærer stadig noe nytt. Og jeg gjør noen tabber underveis, selv om det ikke er vondt ment. Bra med bevisstgjøring på hvordan man bruker ordet MEN, ja!

    4. Veldig enig med deg!
      Gleden over nye ting blir fort ødelagt av dette men,et 😳
      Har opplevd det så mange ganger selv 🙄
      Et eksempel, og som gjorde at jeg aldri klarte å glede meg skikkelig igjen over det jeg hadde gjort:
      Hadde heklet meg nye gardiner, og var såå stolt og fornøyd. Så var det en person som så dem, og kommentaren var:
      Men de ser litt skjeve ut 😳
      Tror du jeg klarte å ikke se at de var skjeve etterpå? 😉
      Så det du skriver om er så bra å bli minnet om.
      Jeg har blitt flinkere til å si noe positivt til noen jeg synes er så flott i klærne, enten det er farge eller annet. Også til fremmede jeg møter. Det er så artig å se gleden i ansiktene deres! 😀
      Så lar jeg heller være å si noe om jeg kanskje ikke synes det er så kledelig. Vi har jo forskjellig smak, og det synes jeg vi skal få ha ☺️ ❤

      1. Ja DEN skjønner jeg, jeg tror jeg hadde hengt meg opp i OM de virkelig var skjeve eller ikke jeg også om jeg var deg. Alle har forskjellig smak og det er HELT greit. Men ja, har man ikke noe positivt å si uoppfordret så kan man være stille. Blir man spurt så må man kunne svare akkurat det man selv mener på en fin måte❤

    5. Ordet MEN har virkelig en negativ kraft, og man må nok tenke seg om hvordan man bruker det.
      Jeg er enig med Bunny her, og hvis jeg liker noe sier jeg det. Syntes jeg ikke om det, så holder jeg munn. Noen ganger skjer det at jeg føler jeg må si noe, da er jeg veldig forsiktig med hvordan jeg ordlegger meg.

      1. Ja, det kan fort føre med seg noe negativt det ordet men! Spør jeg feks deg om din mening på noe så MÅ jeg tåle å høre at du ikke liker det også da. Men, som du sier, man kan tenke seg om hvordan man ordlegger seg❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg