Perfekt…..akkurat slik som det er

Har du noen gang tenkt over hvordan det ville vært hvis livet hadde vært helt 100% perfekt. Hvor absolutt alt var på stell og ikke et eneste problem dukket opp noen gang i løpet av livet. Jeg vet at jeg kunne ikke tenkt meg og hatt det sånn. Man skal møte motgang og man skal møte problemer som må løses i løpet av livet. Det gir erfaring og det gir lærdom! Men perfekt kan være så mye, for jeg synes at jeg har et perfekt liv, akkurat slik som det er.

 

Alt kan ikke gå på skinner, det hadde jo vært dritkjedelig. Litt uenighet, litt humper i veien og litt sånn: «det går ikke helt som planlagt i hverdagen», det tåler vi alle sammen. Det er ikke verdens undergang og gjør bare livet helt normalt. Det hender jo at jeg planlegger å gjøre noen ting, men så blir det ikke noe av allikevel. Da må man bare prøve å få gjort det en annen dag selv om at det suger der og da.

 

Det eneste som hadde vært perfekt i mine øyne er at alle de som lever et liv som er skikkelig vondt, skulle fått muligheten til å leve et helt normalt liv slik som det vi gjør. 

 

Jeg for min del tror at de som mener de lever et perfekt liv, ikke gjør det likevel. For det er langt utenfor normalen å gjøre det! Som jeg sier, så krangler Rune og jeg stort sett aldri, men, det betyr ikke at vi ikke er uenig. Det betyr ikke at vi aldri snakker høyt til hverandre. Men vi har det fin i vårt liv. Det viktigste i livet er å være fornøyd med det man har og gjøre det beste ut av alle situasjoner. De fleste av oss lever et a4 liv og et a4 liv er et veldig fint liv.

 

Det kan virke som det er veldig mange på sosiale medier som lever det perfekte liv liksom, men bak fasaden skjer det nok enda mer enn hva vi vet. Man burde i hvert fall ikke søke det perfekte, for det perfekte finnes ikke. Det blir i hvert fall en meget lang søke periode. Så smil og vær fornøyd med det livet du har. Det er nemlig det perfekte liv for deg! Med det, så vil jeg ønske deg en riktig god lørdag. Nyt livet!

mariposa-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

8 kommentarer
    1. Jeg tror perfekt er det du vil skal være perfekt, så da er det bare å innrette seg etter det… 😀 Litt humper i veien tåler vi godt, og vi lærer jo best av egne erfaringer. Men det ultimate perfekte måtte være om det var fred på jorda.

    2. En ting er iallfall sikkert. Det å glede seg over livet selv om det har sine gode og litt mere krevende stunder er med på å gjøre det perfekt nok. Perfekt i egne øyne må da virkelig være bra ❤️ Have a nice saturday 🥀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg