Redd for å miste han….

«I det siste har jeg hver dag våknet med en litt urolig følelse inni meg, redd for at Sheriff (min chihuahua) ikke våkner når jeg står opp. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker sånn, han er bare 11 år og har mange år igjen!»

Unødvendige bekymringer, det liker jeg ikke, men av en eller annen grunn så bekymrer jeg meg for Sheriff. Jeg skal ta han med til en full helseundersøkelse, slik at jeg kanskje kan roe meg litt. Å miste sine kjæledyr er helt forferdelig, jeg har opplevd det 2 ganger før, da 2 av bikkjene vi en gang hadde måtte avlives. Den ene, en boxer hadde kraftig grad av benskjørhet. Og den andre likte meg ikke hehe.Det var en amerikansk staffordshire bull terrier, og jeg syns han var så skummel, og jeg torde ikke kjefte på han hvis han gjorde noe han burde kjeftes på for. Og jammen meg visste han det godt, så for hver gang min x dra på jobb, så kom han rett bort til meg og tissa på meg faktisk!! Snakk om å fortelle at han ikke respekterte meg, for dette gjorde han HVER dag, og ifølge eksperter som vi rådførte oss med så betydde det en ting. En dag kunne han komme til å angripe meg. Så valget ble liksom enkelt der og da.Men det var vondt for det, skikkelig vondt er det når slikt skjer, så jeg håper Sheriff får leve i mange år til…❤ Jeg er så redd for å miste han……  🙏😱❤

Du er min aller beste venn 😘

-Lene- 🌷

 

2 kommentarer
    1. Amstaff er jo forbudt her, sammen med pitbull. Jeg ville ikke hatt en slik hund. Jeg vet om et par stykker som hadde amstaff da forbudet kom, og folk kunne jo beholde dem mot registrering , og ikke sette dem i avl. For eierne var de verdens beste koseklumper, mens andre aldeles ikke ville komme nær hundene. Jeg stod og snakket med en med amstaff en gang, så kom det gående en mann han kjente. Hundeeieren ropte at den andre måtte komme bort og hilse på hunden. Ikke faen! lød svaret. Han holdt seg faktisk på 10 meters avstand og viste tydelig at den hunden var han redd for, mens jeg stod 10 cm fra hunden. Men jeg klappet den heller ikke, selv om jeg ikke var engstelig. Man behøver ikke være påtrengende alltid.😁
      Det er flere hunder jeg ikke ville hatt. Schäfer, f.eks. Man må velge en hund man er trygg på at man kan håndtere, for hunden skal ikke sjefe over eieren.

      1. Ja jeg vet de er ulovlige nå,men dette er mange mange år siden vi hadde denne. Før forbudet. Han var en koseklump han her også, men jeg var redd for den og så lenge den ikke likte meg, eller sjefet over meg så var det ikke tvil.. Ja man må ha hunder man er trygg på.. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg