Sånn ellers, så har jeg det helt fint!

“Ja, du må gjerne dusje, men det skal gå veldig fort” er en setning jeg føler jeg har brukt mye i det siste. Det er også en setning jeg ikke liker å bruke, men når strømprisen er så høy som den er nå om dagen vet vi at en tom varmtvannstank som må varmes opp igjen er det dyreste man bruker strømmen på. I dag har den forbaska strømmen vært  på over 8 kr kwh! Og akkurat nå er den på 7,70!! Vel, ikke annet å gjøre enn å bytte avtale, så DET har jeg gjort. Så nå har jeg forutsigbar strøm frem til spotprisen roer seg litt ned. Phuuuu, endelig kan jeg ta meg en dusj hehe. Dusje må man jo uansett pris, men det skal bli godt å slippe å måtte springe igjennom i håp om at all hud får vann på seg.!  

 

Denne vinteren har vi ikke brukt NOE annet enn peis til oppvarming, ovnen har ikke vært på en eneste gang. Kabler er på i kjelleren så klart, men det er de eneste varmekildene vi bruker. Så noe sløsing med strøm driver ikke vi med! Normalt sett så burde det vært slik at strømmen ikke skulle vært en issue i det hele tatt, det betales såpass mye inn til statskassa at strøm burde vi kunne bruke akkurat slik vi ønsker, men neida! Det må brukes fornuftig! Vi lider ingen nød, det er ikke de jeg sier, men mange gjør kanskje det. Leser jo om de som fryser skikkelig i eget hjem og DET er jo ikke greit syns jeg. Håpløst!

Sånn ellers så har jeg det helt fint og håper det for deg også 🤗

luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

12 kommentarer
    1. Nei strøm burde ikke være et issue!
      Det er forferdelig hver gang jeg hører hvor høye strømprisene er på sør og østlandet… 🙁

      Lag deg en fin fin tirsdag 🙂

    2. Man må tenke seg om for tiden når det gjelder strøm, det er helt klart. Jeg bruker nesten kun vedovn, men har litt varme på bad og toalettet uten blir det uhyggelig.

    3. Det blir raskere i dusjen når strømmen er så dyr ja. Vi har ganske billig strøm nå, men var litt dyrere en tid her også.
      Vi har lagt inn gode vaner, som vi fortsetter med uansett, for da har vi det innebygd 😉🙂 Det er jo fryktelig dyrt for dere. Noe stort tull at det skal være såå dyrt. 🥺❤

    4. Da jeg bor selv så er det bare jeg som stort sett bruker dusjen, så jeg kan koste på meg å stå litt lenger hvis jeg vil.
      Det må vel snart begynne å bli lavere strømpriser håper jeg….

    5. Det er helt utrolig at strømmen må være så dyr…….! En må tenke – kjappere dusj, mer vedfyring, lavere temp inne……… skulle vært helt unødvendig! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg