Tenk hvis det er sant, nå blir jeg skikkelig redd!

De vanlige lydene rundt her er jeg vant med

Rune jobbet seint i går og var ikke hjemme før jeg gikk å la meg, jeg hadde sovet utrolig dårlig natten før så jeg la meg tidligere enn jeg bruker når han er borte. Liker helst å vente på han egentlig, men det orket jeg ikke i går kveld.  Jeg er ikke fan av å sove alene, men jeg har lært meg de lydene som hele tiden er rundt her. Sheriff romsterer litt i buret sitt før han har funnet den rette sovestillingen. Døren inn til verandaen slår med jevne mellomrom, og jeg vet at det hender det dunker litt i rullegardina hvis det blåser.

 

Hjerte mitt banket fortere enn noen gang

Jeg føler meg ikke utrygg hjemme for alarmen er på i hele huset og tv underholder meg til jeg sovner. Jeg var så utrolig trøtt og jeg sovnet nesten med en eneste gang. Så våkner jeg av et brak, etterfulgt av knusing av glass og det kom fra inni huset. Hjertet mitt holdte på å sprekke og det føltes som at det satte seg i halsen min og jeg var sikker på at alarmen hadde sviktet meg og noen var i huset. Tenk hvis det er sant, nå blir jeg skikkelig redd!

 

Jeg lusket meg ut av soverommet

Telefonen min var tom for strøm før jeg la meg så jeg la den på lading på kontoret. Åh i svarte, 1000 tanker fløy rundt i hodet mitt og jeg vurderte et øyeblikk å utløse alarmen. Fant ut at det hjalp nok ikke stort at jeg gjemte meg under dyna så jeg valgte å tro at her er det en forklaring. Jeg lusket meg ut av soverommet og inn på naborommet for å finne telefonen.Første jeg gjorde var å sjekke om alarmen var tilkoblet og aktiv. Det var den!

 

Det var ikke en drøm

Ok, da hadde det ikke kommet noen inn, så da fikk jeg luske meg videre. Med hjerte fortsatt i halsen og telefonen klar til redning sneik jeg meg rundt hjørnet ut til stua. Der så alt normalt ut, videre til kjøkkenet og der så alt normalt ut. Jeg VISSTE at noe hadde skjedd, for det braket som var var ikke til å ta feil av. Det var ikke i en drøm, men nå kjente jeg meg litt mer rolig og gikk over til detektivmodus, for dette måtte jeg finne ut av!

 

Ikke noe unormalt å se

Etter å ha dobbeltsjekket bad, gang, stue og kjøkken og lyttet med all min makt ned i kjelleren begynte jeg å sjekke utsiden. Jeg sto bak gardinene og løftet på kanten så jeg fikk sett ut, i hvert eneste vindu. En evt tyv på utsiden hadde sikkert sett meg for lenge siden uansett, men samme det. Jeg var i detektiv modus, da lusker man. Vel, ingen tegn til noe unormalt, så da tok jeg en pause i etterforskningen. Jeg kunne ikke legge meg igjen uten å vite.

 

Etter en times spaning

Jeg henter meg et glass med iskald pepsi max tenkte jeg og gikk inn på kontor/hobbyrom hvor jeg har et stort kjøleskap stående som er noe kaldere i temperaturen enn på kjøkkenet. Tok med meg et glass og åpent døren og der fant jeg årsaken til rabalderet som nå hadde holdt meg våken i en time. Jeg hadde nemlig vært på kiwi tidligere på kvelden og kjøpt iskaffe (10 kr stk) og ikke lukket døren skikkelig.

 

Omg!!

Bak på veggen i kjøleskapet var det en stor isklump som jeg skulle av ise en annen dag. Vel, på grunn av at jeg hadde glemt døren var det nå ferdig gjort og den svære isveggen hadde løsnet og falt ned på ei glasshylle i 1000 knas. Isen lå i store flak rundt om kring både i hyllene og på gulvet inni skapet. Omg!! Da kan dere tenke dere lyden jeg faktisk våknet til og fytti rakker’n så vondt det gjør i kroppen når det skjer. Men jeg fant det ut, og la meg stolt over godt arbeid som detektiv.

 

Ha en fin tirsdag 🌸

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg