Til og med draps trusler!!!

“Hva er det som får mennesker til å hate hverandre, vi er jo bare helt vanlige mennesker alle sammen”

Jeg har skrevet om dette før og jeg er fortsatt helt sjokkert over hvor mye hat det finnes på nett, ikke bare fra anonyme nettroll, men fra folk generelt. De som bare må få ut av seg de tankene de sitter med om andre. Mange TROR at de er anonyme, sannheten er at INGEN er 100% anonyme på nett. At de faktisk tar det skrittet at de velger å skrive stygge, jævlige og HATISKE kommentarer til en person. Til og med draps trusler!!! Da har du gått langt over streken spør du meg og jeg skjønner ikke hvordan er det faktisk mulig?

 

Hvis man leser en blogg, instagram post eller ser noen på tv som kanskje ikke faller helt i smak kan man ikke da bare overse det?  Man vet at i livet så fungerer det slik at alle kan ikke like alle her i verden og man er ikke enig i alt alle skriver eller sier. Men det betyr ikke at jeg har noen rett til å søke opp denne personen enten på facebook, instagram eller snapchat BARE for å gjøre denne personen vondt? Vet du ikke at det finnes noe godt i oss alle? Tilogmed du som hater uten grunn, du må kanskje bare dykke litt dypere enn andre for å finne det. Men det er der……. en plass!

 

Hvis man virkelig har et behov for å hate andre av slike grunner, da er det VIRKELIG du og ingen andre som har et stort problem!

 

At det faktisk finnes slike mennesker som sier at andre menneskers liv ikke er verdt å leve er jo helt forbanna utrolig. At slikt foregår i vårt lille land er forferdelig, men det er jo sannheten. Man både ser og hører det nesten daglig på nett. Det er skremmende, det er urettferdig behandling av mennesker og det er lavmål. Jeg tror at den største grunnen for at slikt skjer er sjalusi og misunnelse. Eller at man ikke skiller en mening fra en person, for en person kan faktisk ha en mening om et tema selv om det ikke gjenspeiler personen bak meningen.

 

Hat gjerne, men hat det som burde hates. Ugresset i hagen, den rosa sokken i den hvite vasken, regnet når bakken er hvit av nysnø, flua som aldri gir deg fred, steinen du snublet i når du gikk på stien og varen du glemte å handle på butikken. Sånn generelt, kan vi ikke prøve å hate litt mindre, det er jo en ønsketenkning, men det er lov å håpe.

Ha en fin lørdag ❤

mariposa-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg hater ikke, bare misliker sterkt 😂 ..men holder meg for god for drapstrusler, vet noen som har lyst å stikke meg, måtte le av den, men sånn generelt, det du tar opp her er ganske skremmende.

      1. Det skal mye til for at jeg hater og hvis jeg hater så er det ille. Uff, ja det skjønner jeg du ler av, det er jo bare håpløst. Men, at det er slik er jo skremmende og for jævlig!

    2. I følge min betydning av begrepet ‘hat’, tilsier dette det mest ekstreme/ytterliggående av negative følelser ovenfor et annet menneske. Hat = maximal fiendskap/konflikt, slik jeg ser det, og derav så langt i fra er noe en slenger rund seg med i tide og utide, for å si det sånn.. For at det skal være snakk om hat, er vedkommende derfor nødt til å ha utsatt meg for noe helt utilgivelig. Det er m.a.o durabelig mange grader av misliking som skal passeres før vi kommer så langt.. 😉

      1. Jeg er så enig så enig, dette er faktisk et ord jeg bruker meget sjeldent. Men når man ønsker andre så vondt som noen gjør, da må det ligge hat bak 🤦‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg