Utestengt for alltid?

I dag er det 14 dager siden FB bestemte seg for at min link IKKE skulle deles noen plass. At jeg ikke skulle få kommentere en eneste post (ikke min egen engang) på instagram og at alle som klikker på linken min får beskjed om at den er ondsinnet. Når dette skjedde var jeg HELT sikker på at jeg kom til å miste mange lesere, noe jeg vet jeg har gjort også. Men, jeg har vært høyere oppe på listen enn noen gang og holdt meg stabilt på en bedre plassering enn før. DET er jeg meget takknemlig for.

 

Det har faktisk vært ganske deilig å slippe å dele i alle mulige grupper, det skal jeg innrømme. Men jeg vet at lesertallet har blitt betraktelig mindre via siden min der jeg har 1000 følgere. Samme på Instagram der jeg har 1300 + følgere. Det ER enklere med en link, sånn er det bare.

 

Jeg vet ikke hvor lenge dette skal vare, jeg har ikke fått beskjed om noe som helst og det forundrer meg ikke om jeg er utestengt på livstid. Og hvis jeg må forandre blogglinken i form av nytt navn for eksempel så må jeg da være uten tilgang til bloggen min i 1 måneds tid. Jeg grøsser ved tanken, så det blir evt et valg jeg må ta hvis det er det som skal til for å bruke link. Jeg er bare så glad for dere som leser, dere motiverer meg hver eneste dag.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

13 kommentarer
    1. Dette har skjedd meg også.
      Det tok ei uke og 2 før eg var tilbake.
      Eg tok det opp med Support og fikk hjelp der til slutt. Grunnen til at bloggen blir sperret var fordi som sikkert du også gjøre postet eg i de samme gruppene daglig. Over tid oppfatter Facebook dette som spam, det er allltid den samme blogglinken som blir postet + på de samme gruppene. Da blir du sjekket i øst og vest før de “slipper deg”. Du får sikkert varsel på skjermen når du prøver å poste at det du poster er “alt mulig ugreit og ulovlig”?

      Selv må du bare rapportere og rapportere til Facebook, få alle du kjenner til å rapportere også.

      Når du er tilbake og kan poste igjen (Ja for det kommer til å skje) vil eg anbefale deg om ikkje poste på de samme gruppene hver dag. Post på noen og nesten gang du publiserer poster du på noen andre. Da kan du til en viss grad “lure” algoritmen til FB. Men send en mail til Support (hvis du ikkje har gjort det ennå) kanskje de kan gå god for deg til FB. Lykke til 😀

      Hilsen Vibbedille

      1. Aha, det kan være grunnen ja, håper jo inderlig det er noe sånt. Jeg syns jeg ikke har innhold som står i strid med reglene så noe er det jo. Ja linken kan være ondsinnet, og imot restriksjoner og gud veit.

        Jeg har skrevet til facebook, der får jeg nok aldri svar. Blogg supporte er på saken 🙏

        Det var et godt tips, da skal jeg ikke poste på de samme hver dag. Det viktigste er å dele linken på bloggsiden min på fb syns jeg, men krysser fingrene for at jeg får komme tilbake snart.

        Takk for tips 🙂

        1. Det er nok ingenting feil med linken, men når den samme linken postes hver dag, gjerne flere ganger daglig blir det oppfattet som en “Robot”, dvs spam.

            1. Mente slutte og poste i samme gruppe flere ganger daglig 😊
              Finne en fin rytme i publisering i grupper, men hvis jeg legger ut i noen grupper hver dag med samme link, er det lurt?

      2. Såpass, ja.. Dette her bør jo også jeg virkelig ta til etterretning, for ut i fra det du sier nå, så er det kun et tidsspørsmål før jeg også påkaller meg Facebooks vrede, for å si det sånn.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg