Var Jomfru Maria virkelig jomfru?

Det er ganske mye jeg kan fundere på, ting man ikke kan google svaret på, ting jeg ikke kan spørre noen om. Ting det ikke finnes et fasit svar på. Så hvorfor lure på dette egentlig, det er vanskelig å si, men jeg er en tenker. Moro å spekulerer litt, men det hadde vært moro og virkelig visst svaret også.. på noe av det.

Ble Adam og Eva skapt av Gud? Startet menneskets opprinnelse på den måten eller har mennesker vært til for alltid. Stammer vi fra apene kanskje? Uansett hvordan vi vrir og vrenger på det så må jo menneskets opprinnelse en gang ha startet, hvordan?

Hva skjer når vi dør? Finnes det en himmel og finnes det et helvete. Flyr alle sjeler ut av oss når vi dør, eller dør sjelen med oss?

Vil verden gå under? Er det virkelig en mulighet for at verden kan gå under eller er det bare et dårlig rykte.

Fantes Jesus? Var det en forfatter som hadde fantasien i orden som skrev bibelen tro.. Og var Jomfru Maria virkelig jomfru?

Kan hjerte bli knust av kjærlighets sorg? Kan man dø av kjærlighets sorg?

Er Illuminati noe som eksisterer eller er det bare noe noen har funnet opp? Skjulte beskjeder i sanger og øyet i forskjellige bygninger o.l, er dette makten bak makten eller er alt bare tull og tøys?Man kan tenke på mye rart her i verden, ting det finnes mange meninger på, men ikke en fasit. Det er litt moro å spekulere litt i dette, men kjipt at ingen helt vet det riktige svaret. Hva tror du?

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

6 kommentarer
    1. Gud er fantasi, vi ble bare til gjennom evolusjon. Det er vitenskapelig bevist at energi ikke dør, så vi legger igjen kroppen, og endrer form. Vi blir «spøkelser». Verden har vel delvis gått under allerede, så svaret på det spørsmålet er jo greit. Jesus fantes, derav ingen tvil, vi snakker ikke én forfatter, men mange. At Maria ikke var jomfru sier seg selv, hun fødte faktisk et barn, men det var vel greit å kalle henne jomfru iom at vi snakker om pedofili og seksuelt misbruk, Maria var 12 år da hun fikk Jesus.

    2. Det virkelighetsbildet som presenteres i religionene er jo mytologier på lik linje med den Norrøne, Romerske, osv.
      For øvrig så har jeg vært en ‘grubler’ langt utover hva som er sunt igjennom hele livet, da betydelige deler av hver eneste dag går med på å gnage rundt disse spm. Så en viss interesse vil jeg tro er bra, men det bør for all del ikke overdrives, for da vil jeg tro veien er kort til eksistensiell angst, hvilket IKKE er å anbefale.. 😉

      1. Nei det er ikke å anbefale, det har du helt rett i. Ting får jo bare være som det er, teorier om ting vil alltid være rundt omkring uansett og enkelte saker er egentlig greit å være uvitende om, selv om at man er litt nysgjerrig på svar 😊

        1. Definitivt!
          For mitt vedkommende, er jo løpet kjørt, for det ligger så dypt inne i min natur at det ikke kan gjøres noe særlig med. Men jeg prøver iallfall å okkupere hjernen med andre ting så mye som mulig, så selv om jeg vil bli værende på en evig higen etter sannsynligheter og svar, så får det i det minste ikke dominere livet mitt i den grad det har gjort på sitt verste.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg