Vår kropp bærer vår sjel, vårt mot og vår styrke..

“Jeg er i den alderen der jeg ser rynker, noen grå hår og har noen ekstra kilo som sitter som banken, men det stopper ikke meg fra å være meg. Jeg er bare glad for at jeg får oppleve det, for det er ikke en selvfølge”For oss som er i 40 årene, så har overgangsalderen allerede kommet eller venter rundt neste hjørne. Vi ser de søte 25 åringene og sukker, men vi var også 25 år en gang. Akkurat som de en dag kommer til å være i vår alder. Hva de tar med seg til bordet med sin ungdom og livsglede, der tar vi med vår visdom, erfaring og gode hjerter.

Vi har gått igjennom mye for å fortjene hvert grått hårstrå, vi har oppfostret barn, betalt regninger, opplevd sykdommer, sorg og alt annet livet har tildelt oss. Vi er overlevere… vi er krigere i det stille… vi er kvinner. Som en klassisk bil eller en fin vin. Til og med om vår kropp er kanskje ikke hva den en gang var, så bærer den vår sjel, mot og vår styrke.

Vi skal alle gå inn i dette kapittel av våre liv med ydmykhet og stolthet over alt vi har gått igjennom og vi skal aldri føle oss dårlige over å bli eldre. Det er et privilegium som nektes mange ❤
signature-fonts

//Likte denne teksten så godt, den gikk rundt som en kopier lim inn sak på facebook//

 

 

 

4 kommentarer
    1. Artig at denne kom akkurat i dag 🙂 jeg jobber med barn og fikk i dag beskjed av en 7 åring : Du begynner nesten å se litt gammel ut du . Å, hvordan da svarte jeg. Jo fordi du har begynt å få grått hår på mange steder på håret 🙂

    2. Den ungdomsdyrkelsen som har rådet de siste tiårene, er hinsides usunn, og dessuten har den faktisk provosert meg mer enn noe annet i samfunnet siden jeg selv var en ungdom. Årsaken er rett og slett at absolutt som følger denne er riv ruskende galt. Jeg mener.. Hvem pokker er det som har bestemt at vi jenter er ‘ferdig’ som 40 -åringer, -hvorpå vi ikke engang er halvveis i livet (basert på forventet levealder)??
      Ja, ungdommens skjønnhet er søtere og litt sånn prinsesseaktig, men voksne jenter har den classy, selvbevisste skjønnheten som er ei dronning verdig! Gode eksempler er folk som Dorthe Skappel, Jane Fonda, Mona Grudt, Vendela Kirsebom, osv, osv. De kan ikke lenger sies å ha ungdommens ynde, eller hva de nå kaller det på ‘fintspråk’, men de har istedet en skjønnhet ikke en 20 -something i verden er i stand til å oppnå; De oser klasse, de evner å se drit-dyre ut uansett om de kun kjøper klær i billigkjeder, og alt ved de sier at de vet nøyaktig hva de vil ha på alle områder. Jeg sier ikke at det ene er bedre enn det andre, men at alle aldre er like vakre, skjønnheten blir bare litt annerledes, om en kan bruke det uttrykket.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg