Vel, hvor smart var det egentlig?

Panduro hadde den perfekte fargen

Som jeg skrev i dag tidlig så skulle jeg i dag prøve å farge mine gardiner. Jeg gledet meg skikkelig og var faktisk spent på hvordan det ville bli. Jeg puttet gardinene i vaskemaskinen, for de skulle være nyvaskede og våte når de nå etterpå skulle i maskinen med fargen. Fant tidligere ut at de hadde en bra tekstilfarge på Panduro så jeg slang meg i bilen og duret inn dit med musikken på full guffe. Intense black var fargen og de hadde det inne i butikken. Dette hadde jeg skikkelig troen på, det sto klart på beskrivelsen på denne dylon fargen at den var perfekt til lin. Lin var jo det jeg hadde i mine gardiner, perfekt!

 

 

MEN…….

 

Hva slags stoff skal du farge?

Er det noe jeg ikke kan så godt så er det stoff, jeg vet hva bomull og ull er liksom, men ellers ingen ekspert der. Men jeg har sett en linskjorte før så jeg visste hvordan det var. Likevel tenkte jeg at jeg kunne jo se på lappen så jeg hadde et svar når de evt spurte meg på panduro. 100 polyester! Jaja, det er sikkert en lintype eller noe det tenkte jeg. Kom frem og snakket med ei hyggelig hjelpsom jente som fortalte meg at denne fargen var kjempebra. “Tror du jeg kan prøve med 2 høyder pr vask og kapsel?” En annen dame kom frem og svarte på det spørsmålet. Så spurte hun hva slags stoff jeg skulle farge.

 

Jeg bare WHAAAT?

Dette hadde jeg jo sjekket heldigvis så jeg svarte litt som om jeg hadde peiling. 100 prosent polyester! “Da er det dessverre bortkastede penger å prøve å farge det.” Jeg bare “WHAAAT?”!! Hun forklarte meg følgende: “Polyester er syntetisk, det er laget av et plastmateriale og vil ikke ta til seg farge annet enn i produksjonen.” Oh no, der gikk den drømmen om gjenbruk rett i vasken! Ekstremt irriterende og enda verre er det at jeg trodde polyester var en lintype (finnes det lintyper?) Da var det bare å kaste den tanken i søpla og kjøre på gardinjakt. Tenkte at jeg skulle gjøre det billig og dro på rusta, 139 kr for 2 høyder. Herlig! Kjøpte de og dro hjem, men tror du de var fine da? NEI!

 

Endelig!

Ned fra stangen med dem, inn til rusta og leverte dem igjen, så var det å komme seg til princess da. Der hadde de noen som så ut til å være akkurat slike jeg ville ha. Kjøpte dem, men ja, deponerte slik at jeg kunne komme i retur. Mista litt troen nå. Men til min store glede var de kjempefine, passet bra inn og gardinkjøret er ferdig! Endelig! Så mye greier, så mange planer om gjenbruk. Men dessverre gikk ikke det denne gangen. Nå er jeg happy, veldig fornøyd og har fått det akkurat slik jeg ville i utseende. Men, skal jeg farge noe annet så vet jeg hvor jeg skal kjøpe tekstilfarge ihverfall. Har jo andre ting som kan gjenbrukes.

Ha en nydelig kveld

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

 

6 kommentarer
    1. Skal si du har hatt en travel dag😅Men guri hvor fint du har det, og jeg må si at de gardinene passet supert inn! Selv har jeg ingen gardiner i stua, men etter å ha sett bildene dine vurderer jeg faktisk å skaffe meg noen.

      1. Ble litt frem og tilbake hehe, men var litt bestemt på å få opp gardiner i dag 😊
        Åh takk så hyggelig at du syns det ♥️ Ja det er fint med gardiner spesielt nå utover ( 50% på alle gardiner på kid). Det fant jeg jo så klart ingen da så det ble en annen butikk 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg