Ventetiden kan bli lang

Fy a meg så kaldt det er her inne i dag, men solen er på god vei inn vinduene så jeg hopper over fyring riktig enda. Vi er i gang med en ny uke og jeg syns de nye ukene kommer veldig ofte for tiden og akkurat det gjør det jo ingenting. Det betyr bare at tiden frem mot våren går i nøyaktig den farten det burde gå. Keb.blogg.no skrev i sitt innlegg om å ikke gå i ventefella og det er jammen meg sant at det er fort gjort. Ihvertfall når man gleder seg veldig til noe så er det vanskelig å legge det på hylla og ikke tenke så mye på det. Men, ting tar den tiden det tar og DET kan man ikke gjøre noe med. 

 

Det er viktig å fylle dagene med ting som gjør at man lever i nuet og ikke havner i den evige ventinga. Da kan ventetiden bli lang og det er jo ikke så veldig interessant, tiden flyr jo, det vet vi alle. Hver dag er fin som den er og for hver dag som går så kommer vi nærmere og nærmere det vi venter på.

 

Jeg har lyst til å sjekke ut ang det å sette frø og dyrke frem egne sommerblomster, men på det området er jeg litt usikker på mine ferdigheter. Ikke vet jeg om det er billigere å gjøre det selv heller, så det er en ting jeg må finne ut av. Sånne hengeampler med sommerblomster er jo ikke akkurat billige og jeg trenger mer enn 1 på mitt uteområdet for å si det sånn.  Jeg trooooor faktisk at noen av plantene jeg tok inn i høst har overlevd, det hadde jeg aldri trodd. Skal ikke klappe i hendene enda, men jeg har troen på det faktisk. Jeg må bare få kjøpt litt større potter og potte dem om så de får rom til å vokse. 

Ha en fin dag og fyll den med glede

luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

 

20 kommentarer
    1. Ja når det kommer til det å vente, gjelder det vel å skynde seg sakte, eller no sånt 🤔 Å plante sjøl, er jo supermorsomt, selv om det er litt tidkrevende..og selvfølgelig litt plasskrevende, dersom du ikke har et drivhus du kan bruke 😊 Men jeg er sikker på at det der får du til i massevis 😊
      Ha en nydeligvakker dag ❤️

      1. Jeg skal forhøre meg litt angående dette, jeg har jo ikke drivhus selv om at jeg har tid. Så jeg får se hva jeg får til❤

        Dagen er perfekt så langt og jeg håper det samme for deg🥰

    2. Artig når man får til fine planter av det man har sådd og plantet selv, men jeg kjøper nok ferdig blomster jeg 😉 Jeg venter samtidig som jeg ikke venter. Altså jeg prøver å bare tenke i dag, på hva jeg skal gjøre, og ikke hele tiden tenke på alt som kommer. Men må fortsatt øve veldig på det 🙂 Klem <3

      1. Det er lett å bli tenkende på det som kommer, men lurt som du sier å ta hver dag for det den er. Det viktigste er jo å fylle dagene med fine ting uansett årstid🥰

    3. Uteplassen dere har er virkelig flott !

      Hvis jeg kan komme med et lite råd om å dyrke selv, så blir det kunsten å begrense seg, samt starte i det små.

      Først og fremst: hva vil du ha ? Er den/de ett- eller to-åring, eller staude ? Jo tidligere såtidspunkt, jo mer nødvendig å ha kunstig plantelys inne – ellers får du bare strantne og svake planter. Så har du motsatsen, de som enkelt kan sås direkte på vokseplass.

      Masse lykke til ❣️

      1. Takk, ja uteplassen vår er gull verdt❤

        Ja jeg MÅ nok evt starte i det små, jeg vil egentlig bare ha slike blomster som varer fra mai-august ish. Har noen stauder som kommer igjen år etter år. Jeg tror ikke jeg har lyst til å ha stua full av potter med blomster heller. Ender vel opp med å kjøpe ferdige kan jeg tenker meg, men takker for alle råd og føler at jeg må sjekke ut om det er noen enkle muligheter til å få det gjort.

        Takk og ha en fin dag ❤

    4. Alltid noe en venter på liksom..så best å gjøre noe positivt i tida frem mot våren også ja..men vår blir deilig altså ! Etter vi flytte i leilighet har vi ikke såååå mye uteblomster som før, men noen krukker blir det.. men kjøper ferdig tenker jeg.. men gøy å prøve å dyrke frem noe selv også,om en har plass til det… Fin ny uke til deg <3

      1. Ja man gjør det, venter og venter. Men det er som du sier her, viktig å fylle tiden frem til våren er her. Ja, jeg også gleder meg så.

        Får sjekke ut mulighetene til å plante NOE selv.

        Takk det samme❤

    5. Jøss, går det an å begynne å glede seg til våren der du bor? 😀 Jeg er spent på om rispbuskene jeg plantet på verandaen i fjor er i live enda, men hvis ikke skal jeg investere i to nye, og finne ut hvordan de kan trives best. Ellers blir det kanskje et par blomster på bordet, men det blir nok ikke før tidligst i mai. 🙂

      1. Åh ja, i dag har det vært 23 grader i solveggen her. SÅ DEILIG! Nei, man får nok vente til i mai vil jeg tro. Blomster skal det bli ihvertfall på et eller annet vis❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg