Vi har ingen garanti for fremtiden!

Hvordan opprettholder man egentlig et godt vennskap i en hektisk hverdag? Jeg vet det ikke er enkelt, de fleste har familie, jobb og er mye opptatt. Men jeg vet også at hvis man har lyst så kan man. En melding for eksempel, det tar bare noen sekunder av dagen å sende og alle har noen sekunder til overs, ikke sant? Det skal ofte ikke mer til enn at man kjenner på en følelse av å bli tenkt på. Sånn tenker jeg i hvert fall og tar ofte disse sekundene til å gi lyd fra meg. Jeg snakker ikke om hva andre skal gjøre, men hva alle burde gjøre. Det er viktig å opprettholde vennskap som er meningsfulle.  

 

Egentlig så gjelder det ikke bare for venner, men familie også. Vi har ingen garanti for fremtiden, det man føler for å gjøre burde man jo ikke utsette, vi lever jo her og nå. Selv om at jeg ofte tar meg tid til å sende en melding, gi lyd fra meg, så gjør jeg “feil” jeg også. Vanskelig å sette ord på hva som er riktig og hva som er galt, for alle er forskjellige. Jeg vet bare at jeg er ferdig med enveis vennskap, det gir meg bare bekymringer og tanker om at jeg ikke er bra nok for noen, noe jeg helt sikkert ikke er heller så lenge det er enveis kommunikasjon. 

 

Jeg har et knippe flotte venner og en bra familie som jeg er veldig glad i, jeg gjør mitt beste for å være tilstede for mine nærmeste. Jeg har lagt det negative på hylla og dere som har fulgt meg en stund vet at jeg er virkelig en tilhenger av positivitet og DET skal jeg fortsette med. Det som må gjøres for å klare det best er nettopp å legge bort det negative, ting som kanskje drar humøret ned i hverdagen. Tankesettet er viktig, men det aller viktigste er at man selv er fornøyd med hvordan man har det og hvordan man bidrar mot dem man er glad i. 

radith-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

15 kommentarer

Siste innlegg