Vi kan løfte hverandre opp når det trengs

Åh for en fin helg vi legger bak oss, vi har kost oss masse! På fredagen så fikk jeg vært borte en tur sammen med mamma, vi var en tur på rusta, en tur på apoteket og så handlet vi inn til helgen. Isende kaldt om dagen, så det er ekstra godt å få gjort ferdig slike ting tidlig slik at når man kommer hjem så er det å hoppe inn i go’buksa, få på tøfler og bare nyte helgefølelsen. Fredag kveld laget vi en kjempegod kyllingsalat og koste oss med serien “Vi var fem” på Nrk. Den burde dere se om dere ikke har gjort det.

På lørdag hadde vi bare en rolig dag, jeg ryddet litt, satte på en vask og bakte noen kanelboller..igjen! Hadde også et og annet minutt på sofaen sammen med Rune. Så gjorde vi oss klare til å reise til søs for å kose oss litt med dem. Vi fikk servert en kjempegod middag og spilte kort og hadde litt quiz. Det er jo noe av det beste jeg vet med slike kvelder og det var godt med et sceneskifte. Tror ikke vi var hjemme igjen før klokka nærmet seg halv ett og på veien hjem kjørte vi nedom brygga og det er da man ser hvordan det egentlig er om dagen.

 

Uvirkelig å se en by som alltid er i full sving så stille på en lørdagskveld.

 

Byen var HELT stille, ikke et menneske å se. Dette er en plass det yrer av folk på den tiden en lørdagskveld. Her hjemme går jo dagene sin vante gang, så man merker det ikke på den måten. Helt utrolig å se, og jeg håper ikke vi kommer til å oppleve dette igjen på lenge. Det er så synd for alle bransjer dette går hardt utover. Jeg tror ikke at det er siste gang vi vil bli rammet av et virus på denne måten, men måtte det bli 100 år til. Lov å håpe! Når vi kom hjem var det jo bare å få luftet dyret, få varmen i kroppen og innta senga.

I dag så sto jeg opp klokka 08.30, planen om å sove lenge klarte jeg ikke å holde gitt. Men hadde ikke de store planene i dag så det gikk bra. Vi lagde middag og hadde middagsbesøk, vi har liksom vår lille kjerne av mennesker vi omgås innimellom for tiden. I dag var Mr Rune i et drittlei corona humør og jeg måtte vri om på dette. Man er egentlig veldig fornuftig når slike ting gjelder andre enn seg selv. Rart det der egentlig, men på en måte så er det veldig bra at det er slik også. Det betyr jo at vi kan løfte hverandre opp når det trengs. Godt!

 

Vi trenger alle noen oppløftende ord innimellom

 

Å være ute å gå tur med Sheriff nå om dagen er nesten helt umulig, for det første så nekter han å gå langt og han fryser så innmari. Så han 20 meter så setter han seg opp på bakbeina og nærmest ber meg om å varme potene hans, stakkar lille. Så på fredag investerte vi i både varmedekken og sokker til han, så da går det litt bedre. Det er ikke bare bare å venne seg til å ha noe på beina, men tenker at han liker det innerst inne. På bilde er vi på vei inn og sokkene er av. Det er ihvertfall godt å vite at han har det godt i denne kulden som forresten skal vare i så langt en uke til. Brrrrrrrr

Ha en fin kveld og en god ny uke

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Så trivelig ut..og mye god mat da 🙂 Søte lille Sherrif..skjønner godt han syns det er i kaldeste laget om dagen… Fin ny uke til deg også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg