Vi krever ikke så mye

Dagen i dag har vært en fin dag, vi har kost oss masse. Jeg satte i gang med gjærdeig ganske tidlig for jeg hadde lovet bort kanelknuter i dag. Det er en stund siden jeg bakte sist og neste gang skal jeg prøve meg på kringle eller noe annet spennende. Kan jo ikke lage knuter hver gang, det er sikkert mye man kan gjøre med en gjærdeig. Jeg har prøvd noen oppskrifter nå, men den aller aller beste er helt klart Ida Gran Jansen sin bolleoppskrift. Den finner du her om du vil lage verdens beste boller, kanelknuter eller hva som helst.

Søndager ❤

Jeg kjører smøret som skal smøres oppå i maskina først slik at det blir luftig og lett å smøre på. Jeg er ganske fersk når det kommer til sånn baking, men det er jo ikke så vanskelig så da må jeg prøve å gjøre det litt mer utfordrende på noen måte. Mamma kom innom og fikk litt og tok med seg litt videre, det er hyggelig. Vi har spilt litt spill og kost oss i flere timer, det er noe vi prøver å få til som en sånn tradisjon på søndager. Vi krever ikke så mye ellers enn litt familietid over lenger tid på disse dagene og nettopp det får vi.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg