Vi må akseptere den endelige skuffelsen

I morgen er det Norges nasjonaldag og det skal så absolutt markeres. I sta så dro jeg opp i skogen for å høste litt bjørkeris, den tradisjonen klarer jeg ikke helt å slippe. Mamma har ALLTID hatt det, så når hun flyttet herfra og huset var vårt så har jeg fulgt opp med det. 2 flagg og bjørkeris er slik det skal være her for alltid på denne dagen. Noen tradisjoner er vanskelig å legge fra seg. Og det er jo veldig fint også må jeg si.

 

Planen er å grille i morgen, men værmeldinga ser ikke lovende ut må jeg si. Men så har ikke yr vært helt til å stole på de siste dagene, så kanskje det går bra. Men uansett så får vi bare gjøre det beste ut av det uansett vær, mat skal det bli, is er kjøpt inn og vi sliter ikke med å kose oss. Nasjonaldag er det uansett vær! Jeg tror jeg skal lage litt marengs med de riktige fargene etterpå, sånn i tilfelle vi ikke får grillet marsmellows likevel.

 

Vi må akseptere den endelige skuffelsen, men aldri miste det uendelige håpet

 

I år som i fjor skjer det svært lite annet enn hjemmekos og i år som i fjor må jeg innrømme at det er utrolig godt. Og da snakker jeg kun for meg selv, jeg liker ikke denne dagen utenfor hjemme. Det har jeg ikke gjort siden jeg var liten, men jeg husker spenningen, jeg husker gleden for å ha på nye klær og gå i tog. Jeg vet det er knyttet mange gleder til denne dagen så jeg føler med alle andre som elsker stappfulle byer, restauranter, tivoli og tog.

 

Håper at dagen blir fin likevel for alle, vi må jo bare tenke positivt, noe annet får vi jo ikke gjort. Jeg syns det er leit at så mange er skuffet, spesielt barn som har hatt et lite håp om en normal 17.mai i år helt siden i fjor. Vi sa jo det selv at neste år, da blir det annerledes. Men neida, nå er håpet satt for 2022, DA må vel ting være bedre! Jeg håper med dere alle og krysser fingre for både tivoli og tog neste gang.

Ha en fin dag i morgen og HIPP HIPP HURRA 🎉🎉🎉🎉🎉

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg