Alvor på rim

“Jeg var ikke gamle jenta når dagboken ble min trofaste venn,  

å skrive lettet tankene når ting gikk meg imot. 

Det aller viktigste å ha i mitt hjem var min blå’e kulepenn, 

jeg skrev ofte om at jeg følte meg som en idiot. 

 

Det var daglig følelser som bygde seg opp som en pyramide, 

jeg var ung, uvitende og skjønte ikke hva det var. 

Pratet aldri om tanker, jeg var nemlig hun som alltid var den blide, 

likevel følte jeg meg alltid usikker og veldig rar.  

 

Noen år med grubling og mange teorier om hva dette kunne være,  

tok jeg meg selv i nakken og pratet med en proff.  

Kanskje han kunne fortelle meg en ting eller to jeg burde lære,  

og en samtale eller to senere sa det bare boff! 

 

Endelig hadde jeg svaret klart og visste hva som plaget meg, 

første steg var å åpne meg opp å snakke om det. 

Jeg visste nå at dette til slutt ville komme til å bli helt okei, 

Mamma var det første som nå måtte få beskjed.

 

Så har du tanker og følelser du ikke helt kan forstå, 

ta kontakt med noen som kan gi deg et svar. 

Du vil få det så utrolig mye bedre i hodet dagen derpå, 

og kan fortsette livet med en tanke så klar!”

 

Å snakke åpent om ting som er vanskelige er viktig, det behøver ikke å være ut til mange, men til en du stoler på. Det gir en god følelse og blir så mye enklere og takle. For meg ga det en følelse av glede og vite at jeg ikke var alene om dette.

HER kan du lese litt mer om hva jeg snakker om   ❤

Ha en fin fin dag alle sammen og takk for at du leser og kommenterer hos meg  🤗

 luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

8 kommentarer

Siste innlegg