Det er jo til å bli sprø av

Endelig er det karantene regler man kan skjønne seg på for altså så mye greier med 11 dager 14 dager 7 dager, det er jo til å bli sprø av. Nå er det enkelt og greit at hvis du er nærkontakt med 2 eller færre vaksiner så skal du teste deg 11 dager fremover med hurtigtest. Har du 3 doser med vaksine så er det test i 7 dager fremover. Er du negativ, gå på jobb, gå på skole og gjør som du vil ellers. Er du positiv, 6 dagers isolasjon på den positive.

 

Veldig greit å forholde seg til faktisk og disse reglene trer i kraft natt til 26 januar. 

 

Klare regler, lett å forstå! Det er bra, for hvis denne smitten fortsetter i denne farten så blir jo de fleste sykemeldt snart virker det som. Det er jo ofte mange mennesker som er borte fra jobb og skole uten å måtte det. Nå blir det ikke slik og det syns jeg er bra. Ellers er alt bare fint her, ikke mye symptomer på den smittede og stemningen er god. Det er jo ikke noe som er bedre enn det. Så får vi bare ta det dag for dag og ta vare på de som måtte bli snufsete.  

Har DU hatt en fin dag? 

luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

19 kommentarer
    1. Jeg må jo bare spørre, for jeg klarer ikke å henge med her….skal man teste hver dag i 7 dager hvis man er 3 ganger vaksinert og har vært i nærkontakt med smittet?
      Jeg har heldigvis ikke vært i nærkontakt med noen nesten, men greit å vite sånn for sikkerhetsskyld. Uansett, de reglene synes jeg endres annenhver dag, så det er derfor jeg ikke klarer å henge med 😉
      Ta godt vare på deg selv, så håper jeg at smittemonsteret ikke når frem til deg ♥

      1. Klarte ikke å henge med selv jeg. 7 dager om man har 3 doser, dette gjelder for nærkontakter ved smitte i husstanden og tilsvarende nære, testing for nærkontakter ellers er allerede borte.
        Håper du slipper å måtte tenke på det og jeg krysser fingre for å slippe.❤

        1. Ja, jeg håper også at jeg slipper å tenke på det. Jeg har fått testsvar på antistoffer etter 3. vaksinen min. Og svaret var nedslående. Jeg har ingen antistoffer etter mine vaksiner. Så jo mer samfunnet åpner opp nå, jo mer må jeg isolere meg. Litt kjipt. Nå er jo ikke formen sånn at jeg kan gjøre så mye uansett, men likevel….

          1. Oi såpass, var ikke det meningen med dosene? Begynner nesten å lure, kjenner flere med vaksiner som nesten blir verre enn de med 🤦‍♀️

            Håper du slipper å tenke på dette og utrolig synd å måtte isolere seg mer ♥️♥️♥️♥️

    2. Huff ja..jeg har skjønt at de reglene er jammen noe å bryne seg på pr. i dag – glad jeg ikke har hatt behovet for det til nå i alle fall.
      Og jotakk, dagen min har vært bra den =)
      Ha en flottersfin kveld <3

    3. Jeg håper vi etter hvert kommer dit at vi dropper alt av karantene, og bare holder oss hjemme dersom vi er syke, altså har symptomer. Vi kommer nok uansett til å bli smittet “alle sammen” likevel, så vi kan gjerne få det overstått. Jeg hadde en liten tørn for et år siden, og får sikkert en ny tørn, dog mildere, om ikke lenge. Sånn må det bare være, tenker JEG, at vi lærer å leve oss med dette her… 😉

      1. Det er jo der vi er nå, ingen karantene egentlig. Ja føler at vi alle kommer til å få det, men er litt skeptisk til det likevel. Får ta det som det kommer rett og slett. Om du hadde en litt slitsom tørn “sist” håper jeg inderlig på en lettere opplevelse HVIS du skulle gjennom en runde til ❤

        1. Det gikk helt greit, hadde ingen problemer med pusten, men veldig vondt i hodet i 4-5 dager og var skikkelig sliten i halvannen uke omtrent, så jeg hvilte og sov mye.

    4. Er de nye reglene allerede lagt ut ja… Håper at det er greit å dra på kontoret snart, bedre arbeidsforhold der. Fortsatt lykke til Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg