Er du helt ærlig på bloggen din?

Herregud, hva har jeg gjort?

Dette spørsmålet fikk jeg av en venninne her om dagen. “Er du helt ærlig på bloggen din?”. Jeg kjente at det knyttet seg i magen min og jeg tror tankene mine klarte å gå igjennom ALLE de 836 publiserte innleggene mine på 2 sekunder. Og svaret mitt på det spørsmålet var så klart, ja det er jeg. “Hva mener du? Føler du jeg er uærlig på bloggen min?” Jeg følte at ventetiden på svaret tok utrolig lang tid og jeg tenkte herregud, hva har jeg gjort.. og jeg kunne se at hun tenkte litt før hun svarte ca 2 sekunder senere.

Liker du deg selv?

Hun refererte til ett innlegg: “Du skrev i et innlegg at du liker deg selv, er det sant?”  Oi tenkte jeg, nå må jeg forklare meg fordi hun vet jo at min selvtillit ikke er på topp. Ja, jeg liker meg selv, jeg vet at jeg har en god personlighet og at jeg er snill og grei. Og for det liker jeg meg selv, så nei det er ikke løgn. Og poenget i innlegget om dette var at hvis jeg liker meg, så har jeg jo kommet et stykke på vei. Men jeg vet at jeg enda har en lang vei å gå.

Hun håpet på et annet svar!

Jeg vet at hennes ønske er at jeg skal være litt mer sikker på meg selv, og hun VET at jeg ikke er det. Så derfor tenkte hun ut i fra overskriften “jeg liker meg” at det ikke stemte helt. Hun hadde håpet på et annet svar til hennes kommentar som for eksempel at jeg sa: “Ja, jeg kjenner at min selvtillit er bra og at jeg har det 100 % bra med meg selv”. Men slik er det jo ikke, men jeg kan ikke si at jeg misliker meg, for DET er løgn. Jeg vet jo at jeg er en bra person, dårlig selvtillit eller ei. Der har jeg litt å jobbe med, og det er jeg ærlig på.

Jeg var ikke helt avslappet.

Jeg skjønte hennes tanke, og jeg forklarte meg så godt jeg kunne. Hun hadde jo lest hele innlegget, men var litt usikker på om jeg mente det at jeg liker meg. Men hun forsto hvordan tanken min var på det jeg skrev når jeg forklarte det. Men jeg var ikke helt avslappet, jeg måtte finne ut om det var noe annet hun tenkte på også. Det var det heldigvis ikke og først da kunne jeg slappe av. Jeg vet jo at jeg er ærlig på bloggen min, men ble litt satt ut da jeg fikk dette spørsmålet.

Jeg er glad for at hun spurte.

Selv om at det var litt ubehagelig i et par sekunder å få det spørsmålet, så er jeg utrolig glad for at hun spurte. For om man tenker slik som hun gjorde og ikke spør, så vil man jo heller aldri få svar. Da vil jo tanken forbli der om det er uærlig sagt eller ei. Så jeg ble glad for at hun tok det opp, for da kunne jeg fortelle hva jeg mente og hun fortelle hva hun tenkte. Så er det ute av verden. Det er slik gode venninner skal være og jeg setter pris på det.

Spør så får du svar

Det gjelder egentlig ALT her i livet, spekulasjoner kan lage tanker som overhodet ikke er riktige. Spør så får du svar, ikke tenk unødvendig på noe du er usikker på. Det finnes en forklaring på alt. Og forklaringen er som regel enklere enn dine spekulasjoner. Så takk min kjære venn for at du spurte meg. Det setter jeg pris på…Håper dere har en fin dag i vente, og for dere som har ferie.. GOD FERIE
gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg lyver aldri på bloggen..men i korte innlegg må man jo komme litt fort til “poenget”og særlig i ei overskrift..så mange nyanser uteblir jo..Jeg kan fortelle om at jeg har vondt og er sliten..men det kommer nok ikke så godt frem hvor “jæ..ig” vondt jeg har..så sånn sett pynter jeg ofte på sannheten ..og det er ting i livet mitt som jeg aldri forteller om på bloggen.. Var bra venninna spurte da i stedet for bare å tenke sitt.. Fin ny uke til deg <3

    2. Er vi ikke alle usikre på oss selv i visse sammenhenger da?.. Det kan iallefall jeg skrive under på at jeg er, uten at jeg vil karakterisere det som et generelt dårlig selvbilde av den grunn..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg