Kjøkken makeover ferdig!

 

Når jeg først bestemmer meg for å gjøre en ting så gjør jeg det. Jeg vet ikke helt om jeg er glad for det eller om jeg faktisk har et fritidsproblem. Vel, uansett så trives jeg med det jeg gjør så da er det vel greit. Jeg satte i gang med å pusse opp kjøkkenet for 3 dager siden og i går ble jeg ferdig. Jeg gjorde jo så klart en kjempetabbe og tok ikke et godt nok bilde (dårlig lys) av det før jeg satte i gang, men det jeg har får være godt nok. Først gjorde jeg ferdig et par skuffer, bare for å sjekke fargen osv, kjipt å ta alt for så å evt finne ut at jeg ikke likte fargen. Men heldigvis gikk det bra, da var det bare å få av alle dørhåndtak og skapdører, vaske dem og grunne alt. Dørene ble malt og håndtak sprayet.

Mens disse tørket så var det bare å sette i gang å rydde og vaske alle skap innvendig. Herregud som det så ut uten dører, en ting er ihvertfall sikkert og det er at bak dører skjuler det seg mye rart. KAOS! Det er det ikke lenger nå og det føles godt. Dørene malte jeg i fargen modern beige, knallfin farge syns jeg. Den kræsjer BITTELITT med veggfargen, men ikke verre enn at det er kun jeg som ser det og da er det greit. 

Litt (les mye)pirkearbeid var det, for det skulle ikke være noe synlig hvitt lenger og skuffene fikk jeg ikke av. Innvikla greier selv om at det helt sikkert bare var enkelt hvis man kan det. Men, samme det, pirk er jeg god på. Nå er det bare å fortsette sparing og satse på at om et par år så blir det helt nytt kjøkken, med en helt ny løsning. Se bort ifra rot på bilde som er før, måtte jo bare finne et jeg hadde liggende, uheldigvis tatt på kvelden.

Taket skal males, soklene oppe skal males og flisene skal males også. De skal jeg ha i samme farge som potta som står på benken her, så gjenstår det å male benkeplata til venstre sort. Det får bli høstferie prosjekt.

For en før/etter video så har jeg lagt ut en reels på instagram’en min  🥰

Ha en fin fin søndag alle sammen

radith-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg